Η ιστορία ωστόσο ξεκινά αρκετά νωρίτερα, το 1936, όταν ο αντιπρόεδρος της Citroen, Pierre-Jules Boulanger μαζί με τους Flaminio Bertoni και André Lefebvre ξεκίνησαν την εξέλιξη του «TPV» (εκ του Très Petite Voiture, που θα πει πολύ μικρό αυτοκίνητο). Στόχος, ένα προσιτό όχημα που θα μπορούσε να μεταφέρει 4 άτομα και 50 κιλά πατάτες, με τελική ταχύτητα 60 km/h. Μάλιστα, για να διατηρηθεί το βάρος στα μόλις 370 κιλά, η σχετική “δίαιτα” περιλάμβανε έναν μόλις εμπρός προβολέα!
Τα πρώτα πρωτότυπα ολοκληρώθηκαν το 1937, και το 1939 είχαν ετοιμαστεί περίπου 250 αυτοκίνητα προ-παραγωγής. Ωστόσο, η προγραμματισμένη πρεμιέρα στην έκθεση Παρισιού και η περαιτέρω εξέλιξη ματαιώθηκαν εξ’ αιτίας του πολέμου. Τα πρωτότυπα κρύφτηκαν και πολλά από αυτά διαλύθηκαν σε ανταλλακτικά και διασπάρθηκαν σε όλη τη Γαλλία. Η εξέλιξη συνεχίστηκε το 1946 και στις 7 Οκτωβρίου 1948, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 2CV έκανε αίσθηση στο επίσημο ντεμπούτο του. Γρήγορα εκτιμήθηκαν οι αρετές του: απλότητα κατασκευής, χαμηλό βάρος, άνεση, πρακτικότητα. Η ειρωνεία είναι πως ο Pierre-Jules Boulanger πέθανε το 1950, πριν μάθει την τεράστια επιτυχία που γνώρισε το δημιούργημά του στη συνέχεια. Είναι αξιοσημείωτο πως εκείνη την εποχή ο χρόνος παράδοσης έφτανε ακόμη και τα 6 χρόνια! Γι’ αυτό και η τιμή των μεταχειρισμένων ήταν συχνά… ψηλότερη από του καινούργιου!!
Ο λιλιπούτειος κινητήρας των 375 κυβικών κινούσε τα 500 κιλά του αμαξώματος μέχρι την τελική ταχύτητα των 65 km/h, ενώ η κατανάλωση ήταν κατά μέσο όρο 4,5 λίτρα/100 km. Τα χρόνια που ακολούθησαν το 2CV υπέστη πολλές βελτιώσεις. Οι ουσιαστικότερες στο μοτέρ, που από τα 375 cc του λανσαρίσματος πέρασε σταδιακά στα 425 cc, στα 435 cc και σταδιοδρόμησε στα 602 cc που τον γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Και όταν λέμε μοτέρ, δεν εννοούμε τίποτε άλλο από ένα δικύλινδρο επίπεδο αερόψυκτο κρεμασμένο στους εμπρός τροχούς, με τον μονό εκκεντροφόρο στο κέντρο να ελέγχει με ωστήρια τις δυο βαλβίδες ανά κύλινδρο. Τεσσάρι σασμάν με αραιότατη κλιμάκωση και χαρακτηριστικό λεβιέ που «φυτρώνει» από το ταμπλό, ασυγχρόνιστη 1η, φυσικά καρμπιρατέρ – συνήθως Solex, πλατίνες για την ανάφλεξη, μηχανικός ανεμιστήρας και ψυγείο λαδιού για την ψύξη. Σεμνά και ταπεινά δηλαδή, όπως και οι επιδόσεις. Ποιος δεν θυμάται και την ανάρτηση με την τεράστια διαδρομή, που επέτρεπε στο αμάξωμα να γέρνει έντονα αλλά προσέφερε υψηλό επίπεδο άνεσης, σε άσφαλτο αλλά και χωματόδρομο.
Τη δεκαετία του ’60 παρουσιάστηκε η τετρακίνητη έκδοση Sahara (1960) και έγινε ένα εκτεταμένο facelift (1964). Τη δεκαετία του ’70 παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις 2CV 4 και 2CV 6, ενώ το 1981 λανσαρίστηκε η έκδοση Charleston με το χαρακτηριστικό μπορντό-μαύρο αμάξωμα που γνώρισε επίσης μεγάλη επιτυχία. Η γραμμή παραγωγής στη Γαλλία έκλεισε το Φεβρουάριο του 1989, αλλά η κατασκευή του συνεχίστηκε μέχρι και τις 27 Ιουλίου 1990 στο πορτογαλικό εργοστάσιο Mangualde. Η συνολική παραγωγή ξεπέρασε τα 5,1 εκατομμύρια οχήματα, μαζί με τις επαγγελματικές εκδόσεις “fourgonnette”. Σήμερα το 2CV συγκαταλέγεται στα πιο αγαπητά μοντέλα της ιστορίας του αυτοκινήτου.
Citroen 2CV
Παραγωγή ’48-’62 ’55-’62 ’63-’69 ’70-’75 ’70-’85 ’86-’90
Κυβικά εκ. 375 425 425 435 602 602
Ίπποι 9 12 18 24 29 35
Μεταξόνιο 2.400 mm
Μήκος 3.830 mm
Πλάτος 1.480 mm
Ύψος 1.600 mm
Χώρος αποσκευών 220 lt
Συντάκτης: Γιάννης Λημναίος
πηγή: gocar.gr