Σκορτσέζε με τον ΝτιΚάπριο, η επόμενη ταινία τους θέλει να τα κατακτήσει όλα του χρόνου. Είναι μια ταινία που θα έπρεπε να έχει κυκλοφορήσει στις αίθουσες πριν έναν χρόνο. Είναι μια ταινία που το σενάριό της δουλεύεται από το 2015. Και τώρα, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε, ώστε ο Μάρτιν Σκορτσέζε να μας δώσει ένα ακόμα τρίωρο φιλμ.
Μπορεί το The Irishman να αποδείχτηκε κουραστικό, μπορεί οι τρίωρες ταινίες στο σύγχρονο σινεμά να είναι πολύ δύσκολες – είδαμε πως την πάτησε και το Babylon του Σαζέλ – αλλά ο Μάρτιν Σκορτσέζε έχει ένα καλλιτεχνικό όραμα κι έχει και το διαμέτρημα για να πείσει τα μεγάλα στούντιο να το στηρίξουν.
Το Killers of the Flower Moon ήταν να ξεκινήσει γυρίσματα στις αρχές του 2020. Έσκασε όμως η πανδημία και πήγε σχεδόν έναν χρόνο πίσω. Στις αρχές του 2021 συνέβη και πάλι το ίδιο. Οι καραντίνες οδήγησαν την παραγωγή προς τον Απρίλιο και χρειάστηκε ένας χρόνος για να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα και το post production.
O λόγος που συνέβη αυτό, είναι γιατί η ταινία καταπιάνεται με ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα, μια σειρά δολοφονιών εις βάρος ιθαγενών της Οκλαχόμα, στην περιοχή Osage County. Πρόκειται για επώδυνες μνήμες, υπάρχει στην περιοχή και σχετικό μουσείο, οπότε ο Μάρτιν Σκορτσέζε και όλη η παραγωγή, ήθελαν να εξασφαλίσουν τη συναίνεση των ιθαγενών.
Ήθελαν επίσης σε κάθε στάδιο να συζητούν μαζί τους για να φροντίζουν να αποτυπώνουν σωστά όλα όσα πρέπει να αποτυπωθούν. Γιατί ο μόνος τρόπος να αποδεχτεί κάποιος να επικοινωνηθούν οι οδύνες του, είναι αυτές να χρησιμοποιηθούν για ένα γενικότερο καλό.
Στην περίπτωσή μας, αυτό το καλό είναι η μνήμη, η συντήρηση της γνώσης του παρελθόντος και η χρήση του σινεμά ως ένα μέσο ώστε το παρελθόν να γίνει οδηγός για το μέλλον.
Το Killers of the Flower Moon βρίσκεται πλέον σε διαδικασία προετοιμασίας για να κυκλοφορήσει στις αίθουσες και σύμφωνα με νέες πληροφορίες, θέλουν από την παραγωγή να κάνει πρεμιέρα στις Κάννες τον Μάιο. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να γίνει ένα μικρό κόψιμο στον χρόνο διάρκειας που φτάνει τα 200 λεπτά!
Ο Μάρτιν Σκορτσέζε δεν έχει βρεθεί ποτέ με ταινία του στις Κάννες πέραν του After Hours πίσω στο 1985, οπότε πρόκειται για σπουδαίο ζήτημα για το ίδιο το Φεστιβάλ.
Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του δημοσιογράφου Ντέιβιντ Γκραν, ο οποίος έχει μελετήσει όλο το ιστορικό πλαίσιο και τα γεγονότα που συγκλόνισαν το Osage County και την ιθαγενή φυλή της περιοχής, η οποία βρισκόταν σε εδάφη πλούσια σε πετρέλαιο. Οι οικογένειες κέρδισαν δικαστικά το δικαίωμα να εκμεταλλευτούν τα εδάφη τους και να εξάγουν ορυκτά. Κι αυτό τους έβαλε στο στόχαστρο.
Στα τέλη της δεύτερης δεκαετίας του 20ου αιώνα, έλαβαν χώρα εκεί μια σειρά από δολοφονίες που έφτασαν τον αριθμό 24. Ήταν η πρώτη υπόθεση τέτοιας έκτασης που αναλάμβανε το νεοσύστατο FBI και ο νέος διοικητής, ο Έντγκαρ Χούβερ, που ανέθετε σε έναν Τεξανό σερίφη, τον Τομ Γουάιτ, την διαλεύκανση της υπόθεσης.
Λίγο μετά την τελευταία δολοφονία, αναδύθηκαν στην Οκλαχόμα brands του πετρελαίου που προηγήθηκαν των σύγχρονων κολοσσών, όπως ο J.P. Getty.
Στην ταινία, όπως έχει γίνει γνωστό από την πρώτη στιγμή, πρωταγωνιστεί ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο. Ο ΝτιΚάπριο προοριζόταν στην αρχή για τον ρόλο του ντετέκτιβ που ερευνά τις δολοφονίες, του Τομ Γουάιτ.
Όμως, επειδή Λίο είσαι, ο ηθοποιός βρήκε περισσότερο ενδιαφέρον στον χαρακτήρα του Έρνεστ Μπάκχαρτ, ενός εκ των ιθαγενών και επέλεξε να υποδυθεί αυτόν τον ρόλο. Γι΄αυτό κιόλας, πριν καν αρχίσουν τα γυρίσματα, ο ΝτιΚάπριο πήγε στην Οκλαχόμα και είχε δύο συναντήσεις με μέλη των ιθαγενών.
Έτσι, προέκυψε και η παρουσία του Τζέσι Πλέμονς στο καστ, ως Τομ Γουάιτ. Επιπλέον, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο έχει ρόλο, ενώ στο φινάλε των γυρισμάτων προστέθηκε και ο Μπρένταν Φρέιζερ.
Ήδη, είχε αρχίσει τότε να γιγαντώνεται ο μύθος της επιστροφής του Φρέιζερ και ο Μάρτιν Σκορτσέζε πέτυχε να έχει ένα ακόμα εμπορικό όνομα.
Καθώς ο Μάρτιν Σκορτσέζε, εκτός του πλούσιου καστ, έχει και συνεργάτες στο μοντάζ, στην κινηματογράφιση και στον ήχο, πολύ ακριβά ονόματα, εύλογα το μπάτζετ της ταινίας πιάνει τα 200 εκατομμύρια.
Το Killers of the Flower Moon, το πρώτο γουέστερν του Μάρτιν Σκορτσέζε, ήταν αρχικά μια παραγωγή της Paramount. Όμως, οι καθυστερήσεις λόγω πανδημίας και η αλλαγή του ρόλου του ΝτιΚάπριο που κατέστησε στην ουσία πρωταγωνιστή τον Πλέμονς – το σενάριο του Έρικ Ροθ αφηγείται την ιστορία από την πλευρά του Γουάιτ – θεωρήθηκε ασύμφορο σε επίπεδο μάρκετινγκ.
Έτσι, μπήκε η Apple στο κόλπο και χρηματοδότησε την ταινία, αναλαμβάνοντας το δημιουργικό και την παραγωγή, με την Paramount να έχει τα δικαιώματα διανομής ανά τον κόσμο.
Συγκεκριμένο διάστημα κυκλοφορίας της ταινίας δεν υπάρχει, καθώς όλα θα κριθούν από την συμμετοχή ή όχι στις Κάννες και την επακόλουθη απήχηση. Δύσκολα πάντως θα κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
πηγή: menshouse.gr