Την ώρα που ΗΠΑ και Καναδάς έχουν αρχίσει έρευνα για τα αίτια της καταστροφής του υποβρυχίου Titan από την οποία ενδέχεται να προκύψουν στοιχεία για την άσκηση ποινικών διώξεων, τα στόματα ανοίγουν για τον άνθρωπο που θεωρείται ο νούμερο ένα υπεύθυνος για την τραγωδία. Ο Στόκτον Ρας, CEO της εταιρείας OceanGate, και μεταξύ των πέντε νεκρών που σκοτώθηκαν στα βάθη του Ατλαντικού μέσα στο υποβρύχιο που έκανε κατάδυση στα συντρίμμια του Τιτανικού, ήταν πολύ γνωστός στους κύκλους των ανθρώπων που μελετούν το διασημότερο ναυάγιο.
Η μαρτυρία του Πάτρικ Λάχεϊ, προέδρου της Triton Submarines, στη συνέντευξη που έδωσε στους βρετανικούς Times, είναι αποκαλυπτική.
Ο Ρας, όπως λέει, μπορούσε να γίνει απίστευτα πειστικός όταν επρόκειτο για τις επικίνδυνες καταδυτικές αποστολές του. Ενδεικτικό θεωρεί το ότι κατάφερε να πείσει τον Γάλλο πρώην δύτη του γαλλικού ναυτικού και διάσημο εξερευνητή του ναυαγίου του Τιτανικού, Πολ-Ανρί Ναρζολέ.
“Μπορούσε να πείσει ακόμα κάποιον που γνώριζε και κατανοούσε τους κινδύνους. Ήταν ένα αρπακτικό”, είπε στους Times ο Λάχεϊ.
Η εταιρεία του Λάχεϊ είναι κορυφαίος κατασκευαστής υποβρυχίων και έχει συμμετάσχει στη δημιουργία και τη δοκιμή 60 υποβρυχίων. Ο ίδιος λέει ότι είχε προειδοποιήσει τον 77χρονο Ναρζολέ πριν μπει στο υποβρύχιο για τη μοιραία καταδυτική εξόρμηση της περασμένης εβδομάδας.
“Του είπα με πολύ μεγάλη ειλικρίνεια γιατί δεν έπρεπε να βρεθεί εκεί πέρα. Το κατάλαβε, Αλλά πιστεύω ότι ο Πολ-Ανρί πρέπει να σκέφτηκε ότι αν ήταν εκεί θα μπορούσε να βοηθήσει τους υπόλοιπους να αποφύγουν μια τραγωδία” σημειώνει ο Λάχεϊ.
Και προσθέτει ότι: “Του είπα ότι παίρνοντας μέρος γίνεται πρεσβευτής για αυτό το πράγμα. Οι άνθρωποι κοιτάζουν εσένα και το ρεκόρ σου και τη ζωή που κάνεις και τα πράγματα που έχεις πετύχει, τα οποία είναι εξαιρετικά, και κατά κάποιο τρόπο νομιμοποιείς αυτό που κάνει η OceanGate”.
Για τον Λάχεϊ το υποβρύχιο με το όνομα Τιτάνας ήταν ένα “τερατούργημα”. Λίγες μέρες μετά την τραγωδία, λέει ότι λαμβάνει ευχαριστήρια μηνύμα για τις σωτήριες συμβουλές που έδωσε σε άλλους εξηγώντας τους γιατί να μην πάρουν μέρος στις εκδρομές της OceanGate.
Τις ίδιες ανησυχίες είχαν εκφράσει και άλλοι για το υποβρύχιο του Στόκτον Ρας. Ο Ρομπ ΜακΚάλουμ, πρώην σύμβουλος της OceanGate, δήλωσε αυτές τις μέρες ότι ο Ρας έθετε σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών του επειδή δεν είχε την απαραίτητη πιστοποίηση από ανεξάρτητους φορείς. Ο Ρας “δεν άκουγε κανέναν” όπως λέει, και απέδιδε τις προειδοποιήσεις ασφαλείας σχετικά με το σκάφος του σε “αβάσιμες κραυγές” και “προσωπικές προσβολές”.
Έρευνες ΗΠΑ και Καναδά για τα αίτια της ενδόρρηξης (implosion) του Titan – Προτεραιότητα η ανάκτηση των συντριμμιών από τον πυθμένα
Οι έρευνες για τα συντρίμμια του υποβρυχίου συνεχίζοντια με ένα ρομπότ που σαρώνει τον πυθμένα της θάλασσας προσπαθώντας να εντοπίσει ό,τι απέμεινε από τη μοιραία κατάδυση και να προσδιορίσουν τα αίτια.
Το λιμενικό των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι συμμετέχει στις έρευνες, αφού συγκάλεσε το Ερευνητικό Συμβούλιο Πεζοναυτών για να διερευνήσει την έκρηξη στο βαθυσκάφος. Πρόκειται για το “υψηλότερο επίπεδο έρευνας που διεξάγει η ακτοφυλακή”, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής της ακτοφυλακής των ΗΠΑ, Τζέισον Νιούμπαουερ.
Το συμβούλιο θα εργαστεί για να προσδιορίσει την αιτία της καταστροφικής έκρηξης και των θανάτων, καθώς και να κάνει συστάσεις “για την επιδίωξη αστικών ή ποινικών κυρώσεων όπως είναι απαραίτητο”, είπε ο Τζέισον Νιούμπαουερ.
Προς το παρόν, οι ερευνητές δίνουν προτεραιότητα στην ανάκτηση των συντριμμιών από τον πυθμένα της θάλασσας. Στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες βρήκαν συντρίμμια από το άτυχο υποβρύχιο περίπου 1.600 πόδια από την πλώρη του Τιτανικού την Πέμπτη, δήλωσε προηγουμένως η Αμερικανική Ακτοφυλακή.
“Ο πρωταρχικός μου στόχος είναι να αποτρέψω ένα παρόμοιο περιστατικό κάνοντας τις απαραίτητες συστάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας του θαλάσσιου τομέα παγκοσμίως”, δήλωσε ο Νιούμπαουερ.
Μετά την έρευνα του αμερικανικού λιμανικού, δεν αποκλείεται να κριθεί απαραίτητο να ασκηθούν ποινικές διώξεις.
Το Titan, ένα βαθυσκάφους περίπου 6,5 μέτρων, καταδύθηκε στις 18 Ιουνίου με προορισμό το ναυάγιο του Τιτανικού στον βόρειο Ατλαντικό, και θα έπρεπε να αναδυθεί επτά ώρες αργότερα. Όμως έχασε την επαφή με το πλοίο Polar Prince 1 ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυσή του.
πηγή: thetoc.gr