Στο χώρο των προϊόντων τεχνολογίας όπως είναι τα smartphones και οι φορητοί υπολογιστές ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για τους κατασκευαστές είναι να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν νέα συσκευή.
Στο παρελθόν, ο διαφορετικός σχεδιασμός ήταν ένας καλός τρόπος για να δώσεις κίνητρο στον καταναλωτή. Όμως, τα τελευταία χρόνια, αυτό είναι όλο και πιο δύσκολο καθώς από εξωτερικής απόψεως, smartphones και laptops δεν διαφέρουν ιδιαίτερα μεταξύ τους. Και εδώ είναι που κάνουν την εμφάνιση τους τα μοντέλα με αναδιπλούμενη οθόνη, γνωστά και ως foldables.
Ένας λόγος που τα foldables αρχίζουν -με αρκετά αργούς ρυθμούς πάντως- να κερδίζουν το ενδιαφέρον κατασκευαστών και καταναλωτών είναι γιατί προσφέρουν μία διαφορετική εμπειρία στους χρήστες τους. Είτε μιλάμε για smartphones είτε μιλάμε για laptops. Και πλέον οι επιλογές αρχίζουν να γίνονται όλο και περισσότερες.
Smartphones
Στα foldable smartphones υπάρχουν δύο υποκατηγορίες: η μία είναι τα fold, όπου υπάρχει μία εξωτερική μεγάλη οθόνη -αντίστοιχη με εκείνη στα «συμβατικά» smartphones» και μία εσωτερική αναδιπλούμενη που όταν ανοίγει μετατρέπει τη συσκευή σε ένα μικρό tablet. Η δεύτερη υποκατηγορία είναι τα flip, τα οποία θυμίζουν περισσότερο τα αναδιπλούμενα κινητά τηλέφωνα (clamshell), τα οποία ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή τη δεκαετία των ‘00s.
Ο κατασκευαστής που ξεκίνησε τη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Samsung, τα μοντέλα της οποίας έχουν φθάσει πλέον στην 5η γενιά. Ο κορεατικός κολοσσός έχει δύο μοντέλα: το Galaxy Z Fold και το Galaxy Z Flip και ουσιαστικά είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά των foldables.
Σημειωτέον πως, σύμφωνα με την IDC, το 2022 πουλήθηκαν 14,2 εκατ. foldable smartphones, ήτοι το 1,2% της συνολικής αγοράς «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων. Το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι θα φθάσει στο 3,5% το 2027 με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να φθάνει στο 27,6%. Το μερίδιο μοιάζει μικρό αλλά αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για πιο ακριβές συσκευές, το ενδιαφέρον των κατασκευαστών αρχίζει να ενισχύεται. Και περιμένουμε να δούμε πότε θα πέσουν οι τιμές, τόσο στα fold όσο και στα flip smartphones.
Στα fold smartphones, τα οποία τιμώνται σε επίπεδα άνω των 2000 ευρώ, μία προσπάθεια για κάτι πιο προσιτό σε τιμή κάνει η OnePlus, η οποία ξεκίνησε πρόσφατα τη διάθεση του Open. Πρόκειται για ένα fold smartphone με τιμή στα 1899 ευρώ στην Ελλάδα, το οποίο διαθέτει ένα εξαιρετικά κορυφαίο σύστημα κάμερας, το οποίο η OnePlus έχει αναπτύξει σε συνεργασία με τη Handelsblatt. Ένα από τα πιο λεπτά fold smartphones με πάχος -όταν είναι κλειστό- 11,7 χιλιοστών πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι μπορεί να «σπρώξει» περισσότερους καταναλωτές να σκεφτούν τουλάχιστον την αγορά ενός foldable κινητού τηλεφώνου.
H OnePlus είναι ένα από τα brands της Oppo, η οποία θέλει να είναι από τους πρωταγωνιστές της αγοράς των foldable συσκευών. Η Oppo διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της το N2 Flip, το οποίο έχει κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα, αλλά και το Fold N2 που δεν ήρθε γενικώς στην Ευρώπη. Και αναμένεται να παρουσιάσει σύντομα την επόμενη γενιά των foldable συσκευών της.
Πολύ δυνατή στο κομμάτι των foldable smartphones είναι και η Huawei με το εντυπωσιακά λεπτό Mate X5, το οποίο είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες συσκευές των τελευταίων ετών. Μία συσκευή που ήρθε -έστω και σε περιορισμένο αριθμό- στην ελληνική αγορά.
Laptops
Στα laptops, οι αναδιπλούμενες οθόνες αποτελούν μία πολύ πιο καινούρια τάση. Η Lenovo ήταν αυτή που άνοιξε τη συγκεκριμένη αγορά με το Thinkpad X1 Fold, η πρώτη γενιά του οποίου ήταν μία εξαιρετική πρώτη προσπάθεια. Η δεύτερη γενιά που έχει ανακοινωθεί και αναμένεται σύντομα να είναι διαθέσιμη είναι ακόμη καλύτερη και η 16 ιντσών οθόνη δείχνει να προσφέρει επιπλέον δυνατότητες που θα βοηθήσουν ώστε να γίνει λίγο πιο δημοφιλή τα foldable laptops.
Το παράδειγμα της Lenovo έχουν ακολουθήσει δύο ακόμη κατασκευαστές: η Asus και πιο πρόσφατα η HP, οι οποίες δείχνουν και αυτές ότι εκτιμούν πως το μέλλον οι φορητοί υπολογιστές με αναδιπλούμενη οθόνη θα κερδίσουν σημαντικό κομμάτι της πίτας.
Το μεγάλο ζήτημα είναι προς το παρόν το κόστος απόκτησης ενός foldable laptop με τις τιμές να κινούνται σε επίπεδα άνω των 3-4 χιλιάδων ευρώ, καθιστώντας τα συγκεκριμένα προϊόντα απλησίαστα για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών.
πηγή: cnn.gr