Aπό το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Σαλαμίνα, υπάρχουν 52 ναυάγια.
Το ερειπωμένο, εμπορικό πλοίο, με την σκουριασμένη πλώρη που προεξέχει από την θάλασσα, είναι ένα από τα δεκάδες εγκαταλελειμμένα σκάφη που βρίσκονται μέσα και γύρω από τον κόλπο της Ελευσίνας. Αλλα εντελώς κάτω από το νερό και άλλα μισοβυθισμένα, αποτελούν σοβαρό κίνδυνο τόσο για το περιβάλλον της περιοχής, όσο και για τη ναυσιπλοΐα.
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του Associated Press, οι ελληνικές αρχές αποφάσισαν επιτέλους να απομακρύνουν τα παροπλισμένα σκάφη από την Ελευσίνα.
«Μιλάμε για 27 ναυάγια, δώδεκα εκ των οποίων είναι βλαβερά και επικίνδυνα» δήλωσε ο Χαράλαμπος Γαργαρέτας, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας. «Η κατάσταση είναι τραγική…»
Στην θαλάσσια περιοχή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Σαλαμίνα, υπάρχουν 52 τέτοια ναυάγια, δήλωσε ο Δημοσθένης Μπακόπουλος, Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων.
«Δεν χρειάζεται να είναι κανείς επιστήμονας για να καταλάβει ότι αυτά τα ναυάγια είναι περιβαλλοντικές «βόμβες» που υποβαθμίζουν την περιοχή» είπε ο κ. Μπακόπουλος, προσθέτοντας ότι σε μερικά από τα πλοία γίνεται ακόμα διαρροή πετρελαίου στην θάλασσα.
Η διαδικασία της απομάκρυνσής τους δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι ιδιοκτήτες των πλοίων είναι είτε ιδιώτες, είτε κληρονόμοι, είτε εταιρείες με έδρα από την Ελλάδα μέχρι τη Βρετανία, την Ονδούρα και τα Νησιά Μάρσαλ. Κάποιοι έχουν χρεωκοπήσει και κάποιοι έχουν εξαφανιστεί. Γι’αυτό τον λόγο έχει ενεργοποιηθεί η διαδικασία που επιτρέπει την κατάσχεση των πλοίων από το κράτος.
Στη συνέχεια, ειδικές εταιρείες αναλαμβάνουν την αποσυναρμολόγησή τους και τη μετακίνηση των υπολειμμάτων – μια δουλειά την οποία κάνουν δωρεάν, με αντάλλαγμα την δυνατότητα να πουλήσουν τα μέταλλα και τα άλλα υλικά
Ενα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνικές αρχές, είναι η έλλειψη αδειοδοτημένων εγκαταστάσεων διάλυσης πλοίων στην περιοχή και οι αντιδράσεις κάποιων κατοίκων που φοβούνται ότι η διαδικασία θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
«Καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε τις αμαρτίες πολλών ετών» υποστηρίζει ο κ. Γαργαρέτας. «Το χρονικό περιθώριο που έχουμε στην διάθεσή μας είναι μικρό και τα γραφειοκρατικά και νομικά προβλήματα της ανέλκυσης όλων αυτών των πλοίων είναι τεράστια…»
πηγη: huffingtonpost.gr