Αδύνατες είναι, πλέον, οι αγορές μέσω Internet χωρίς τη χρήση smartphone, αφού για να χρεώσει κάποιος την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο.
Από τις 14 Σεπτεμβρίου που ισχύει η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη στις ηλεκτρονικές αγορές, το κινητό μας είναι απαραίτητο για οποιαδήποτε αγορά με κάρτα εκτός φυσικού καταστήματος. Στόχος των ευρωπαϊκών αρχών ήταν να καταπολεμήσουν τις απάτες στο e-commerce όπου εντοπίζονται το 80% των κρουσμάτων απάτης στο Internet.
Αυτό που ουσιαστικά άλλαξε είναι ότι προστέθηκε ένα ακόμη βήμα ταυτοποίησης του πελάτη. Συγκεκριμένα ζητούνται δύο από τα παρακάτω στοιχεία:
- Κάτι που μόνο εσείς γνωρίζετε – π.χ. το 4-ψήφιο PIN με το οποίο συνδέεστε στο Eurobank Mobile App ή τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε με SMS.
- Κάτι που μόνο εσείς έχετε – π.χ. το κινητό σας ή κάποιο smart wearable.
- Κάποιο μοναδικό φυσικό χαρακτηριστικό σας – π.χ. δακτυλικά αποτυπώματα ή χαρακτηριστικά προσώπου.
Αυτό σημαίνει, ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για την αγορά τους τον κωδικό που θα λάβουν με sms στο κινητό τους -ή το έξυπνο ρολόι τους- ή να ακολουθήσουν τη διαδικασία της ειδοποίησης ώθησης (push notification) χρησιμοποιώντας κάποιο φυσικό τους χαρακτηριστικό, όπως το δακτυλικό αποτύπωμα ή τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους.
Αυτό σημαίνει, ότι εάν θέλει κάποιος να κάνει αγορά σε e-shop και δεν έχει μαζί του το κινητό τηλέφωνο, ή κάποιο wearable, δεν θα μπορεί να την πραγματοποιήσει.
πηγή: Βάσω Αγγελέτου / insider.gr