Στα «κόκκινα» δουλεύουν οι σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, «συλλαμβάνοντας» τους οδηγούς που αδιαφορούν για τα όρια ταχύτητας.
Με την υπερβολική ταχύτητα να αποτελεί μία από τις συχνότερες αιτίες πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, οι αρμόδιες αρχές καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποτρέψουν τους οδηγούς από το να βυθίζουν στο πόδι τους στο γκάζι.
Αναμφίβολα, καθοριστικό ρόλο στο να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι διαδραματίζει κάθε είδους πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών πάνω στην οδική ασφάλεια, αλλά και οι διάφορες σχετικές καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών πάνω σε αυτό το τόσο κρίσιμο ζήτημα.
Σε δεύτερο, ωστόσο, στάδιο, αποτρεπτικά στο να κινούνται οι οδηγοί με υπερβολική ταχύτητα λειτουργεί η κείμενη νομοθεσία που μέσω του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει αυστηρές ποινές για παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας.
Για τον εντοπισμό των παρανομούντων οδηγών φροντίζουν οι κάμερες ταχύτητας που είναι διασκορπισμένες στο οδικό δίκτυο της χώρας μας. Έντονη παρουσία έχουν και στην Αττική Οδό, τον πιο σύγχρονο αστικό αυτοκινητόδρομο, τον οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες πολίτες προκειμένου να πάνε στον χώρο εργασίας τους.
Τα σταθερά τεχνικά μέσα παρακολούθησης τροχαίων παραβάσεων στην Αττική Οδό δουλεύουν «υπερωρίες», μιας και όπως έχουμε παρατηρήσει, μια μερίδα οδηγών αδιαφορεί πλήρως για τα όρια ταχύτητας, αλλά και τις πινακίδες που… προϊδεάζουν για την ύπαρξη καμερών.
Όσον αφορά τον τρόπο λειτουργία τους, αυτός είναι ιδιαίτερα απλός. Όταν εντοπίσουν κάποια υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, τραβούν αυτόματα φωτογραφία του συγκεκριμένου οχήματος. Στη συνέχεια το υλικό αποστέλλεται στην αστυνομία ώστε να γίνει η ταυτοποίηση του παρανομούντος οδηγού και να δρομολογηθούν οι περαιτέρω διαδικασίες.
Οι κάμερες στην Αττική Οδό
Η παρουσία καμερών στην Αττική Οδό μόνο κρυφή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, μιας και αυτές «φανερώνονται» τόσο από τις σχετικές προειδοποιητικές πινακίδες που υπάρχουν λίγα μέτρα πριν από την κάθε κάμερα, όσο και από τις ίδιες της συσκευές που πολλές φορές είναι ευδιάκριτες.
Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα η παρουσία των καμερών γνωστοποιείται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων τους μέσω σχετικών ενδείξεων, ενώ «προδοτική δράση» έχουν και οι εφαρμογές πλοήγησης -όπως είναι το Google Maps. Οι βασικές κάμερες στην Αττική Οδό που κάνουν… πρωταθλητισμό στα πρόστιμα είναι οι παρακάτω:
Κατεύθυνση προς Μαρκόπουλο
Σημείο: Κόμβος Π.Α.Θ.Ε. – Περιοχή Ελευσίνας -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 16o χλμ. -Περιοχή Ασπρόπυργου – Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 20ο χλμ. -Περιοχή Νέων Λιοσίων -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 40ο χλμ. -Περιοχή Κάντζας – Όριο ταχύτητας 110 χλμ./ώρα
Κατεύθυνση προς Ελευσίνα
Σημείο: 40ο χλμ. – Περιοχή Κάντζας – Όριο ταχύτητας 110 χλμ./ώρα
Σημείο: 30ο χλμ. – Περιοχή Αμαρουσίου -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 17ο χλμ. – Περιοχή Άνω Λιοσίων -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο 10ο χλμ. – Περιοχή Ασπροπύργου -Όριο ταχύτητας 120 χλμ./ώρα
Περιφερειακή Υμηττού προς Ραφήνα
Σημείο: 3ο χλμ. -Περιοχή Χολαργού -Όριο ταχύτητας 80 χλμ./ώρα
Σημείο: 7ο χλμ. -Περιοχή Γλυκών Νερών – Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Περιφερειακή Υμηττού προς Καισαριανή
Σημείο: 7ο χλμ. -Περιοχή Γλυκών Νερών -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Σημείο: 4ο χλμ. -Περιοχή Χολαργού- Όριο ταχύτητας 80 χλμ./ώρα
Σημείο: 1ο χλμ. -Περιοχή Παπάγου -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Δυτική Σύνδεση Περιφ. Υμηττού προς Ελευσίνα
Σημείο: 7o χλμ. -Περιοχή Αγίας Παρασκευής -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Δυτική Σύνδεση Περιφ. Υμηττού προς Καισαριανή
Σημείο: 7o χλμ. -Περιοχή Αγίας Παρασκευής -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Υπενθυμίζεται ότι σε αυτόν που υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύτητας έως 20 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ, πάνω από 20 χλμ./ώρα 100 ευρώ και πάνω από 30 χλμ./ώρα 350 ευρώ ενώ συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
πηγή: carandmotor.gr