To Variety αποκαλύπτει τις αμοιβές των σταρ του Χόλιγουντ για το 2019, με τις υψηλότερες να οφείλονται στο Netflix.
Οι σταρ του Χόλιγουντ χρωστάνε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στο Netflix. Τη στιγμή που τα μεγάλα στούντιο διστάζουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη όπως παλιά, ο γίγαντας του video streaming σκορπάει δεκάδες εκατομμύρια στους ηθοποιούς που θέλει για τις δικές του αποκλειστικές παραγωγές, αποκαλύπτει το Variety.
Ο Ράιαν Ρέινολντς, για παράδειγμα, θα πάρει 27 εκατ. δολάρια από το Netflix για να πρωταγωνιστήσει στην περιπέτεια του Μάικλ Μπέι «Six Underground», ενώ ο Γουίλ Σμιθακούγεται ότι θα βάλει στην τσέπη κάπου 35 εκατ. για το «Bright 2», σίκουελ μιας ταινίας του Netflix που οι κριτικοί «έθαψαν», αλλά η πλατφόρμα ισχυρίζεται ότι ήταν από τις πιο δημοφιλείς παραγωγές της.
Τέτοια ποσά δεν κυκλοφορούν πια στο Χόλιγουντ. Ο Σμιθ, που προαναφέραμε, είχε φτάσει στα καλά του χρόνια να παίρνει 20 εκατ. ανά ταινία, αλλά για να μπορέσει να παίξει στο «Bad Boys for Life» έπρεπε να κατεβάσει το κασέ του – ο συμπρωταγωνιστής του Μάρτιν Λόρενς, ακόμη περισσότερο. Τα ίδια χρήματα έπαιρνε και ο Τομ Κρουζ στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές εκείνης του 2000, αλλά από το σίκουελ του «Top Gun» που γυρίζει αυτόν τον καιρό δεν θα βγάλει πάνω από 12-14 εκατ.
Το μόνο μειονέκτημα στις αμοιβές του Netflix είναι ότι δεν περιλαμβάνουν επιπλέον μπόνους και ποσοστά. Ενώ στις ταινίες των στούντιο, τα ποσοστά επί των εισπράξεων μπορούν όχι μόνο να συμπληρώσουν γενναιόδωρα, αλλά ακόμη και να ξεπεράσουν το αρχικό ποσό. Όπως θα συμβεί π.χ. με τη Λουπίτα Νιόνγκο, που για να παίξει στο θρίλερ «Εμείς» πήρε λίγο παραπάνω από τον βασικό μισθό, αλλά η συμφωνία που έκλεισε θα της αποφέρει αρκετά εκατομμύρια δολάρια ως μπόνους όταν η ταινία ολοκληρώσει την προβολή της ανά τον κόσμο.
Επειδή όμως τα έσοδα του Netflix προέρχονται αποκλειστικά από τις συνδρομές και όχι από εισιτήρια σε κινηματογράφους, πωλήσεις DVD/Blu-Ray ή δικαιώματα για εμπορική εκμετάλλευση των παραγωγών του, δεν μπορεί να προσφέρει συμβόλαια με έξτρα αμοιβή πέρα από την προκαθορισμένη – γι’ αυτό και τα ποσά είναι μεγαλύτερα.
Κάποιες φορές οι ίδιοι οι σταρ προτιμούν να ρίξουν τις αμοιβές τους προκειμένου να συνεργαστούν με συγκεκριμένους σκηνοθέτες. Ο νεαρός Άνσελ Έσγκορτ (του «Baby Driver») ζητάει συνήθως 5 εκατ. για μια εμπορική ταινία, αλλά θα δεχτεί λιγότερα από τα μισά για να πρωταγωνιστήσει στο «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Παρομοίως, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και ο Μπραντ Πιτ έκοψαν την αμοιβή τους στη μέση («μόνο» 10 εκατ. ο καθένας) για να συμπρωταγωνιστήσουν στο «Κάποτε… στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο.
Αν και οι παχιές επιταγές από τα στούντιο ανήκουν στο παρελθόν, μια χούφτα σταρ έχουν ακόμη τη δύναμη να ζητούν και να παίρνουν λεφτά… όπως παλιά. Ο Ντουέιν Τζόνσον, ένας από τους λίγους που με το όνομά τους και μόνο μπορούν να εγγυηθούν την εμπορική επιτυχία μιας ταινίας, δεν πέφτει κάτω από τα 20 εκατ. για τις μεγάλες ταινίες δράσης. Ενώ ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ εξαργυρώνει την απήχησή του ως Iron Man στις ταινίες της Marvel με 20 εκατ. δολάρια για το «The Voyage of Dr. Doolittle», μια ταινία φαντασίας που αν πάει καλά θα έχει και συνέχειες. Η Γκαλ Γκαντότ, που για να εμφανιστεί ως Wonder Woman στην ταινία «Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» το 2016 είχε πάρει… ψίχουλα, τρία χρόνια μετά απαιτεί και παίρνει 10 εκατ. δολάρια για το «Wonder Woman 1984».
Ας δούμε στη συνέχεια πόσα θα κερδίσουν το 2019 17 γνωστοί ηθοποιοί, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Variety.
πηγή: reader.gr