Η ρομαντική κωμωδία που αγαπήθηκε από το κοινό, βασίστηκε στα έργα Πυγμαλίωνας & Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα & αναδείχθηκε από την Εβελίνα Παπούλια & το Νίκο Σεργιανόπουλο -ο οποίος δολοφονήθηκε στις 4/6/2008-
Ένα όμορφο ξανθό κορίτσι με ολόλευκη τουαλέτα χορεύει με ένα γοητευτικό άνδρα. Ο ένας κοιτά στα μάτια τον άλλον και χαμογελά… Μια εικόνα σαν βγαλμένη από κάποιο παραμύθι ή ίσως από εκείνες τις υπέροχες ταινίες του παλιού ξένου κινηματογράφου… Με τον άνδρα που με το ευφυέστατο μυαλό του ξέρει πώς να γοητεύσει μια γυναίκα… Και την εντυπωσιακή κοπέλα που επιθυμεί να βρεθεί στο δρόμο της, εκείνος, ο ένας και μοναδικός “κατακτητής” ο οποίος θα έχει την υπομονή να ασχοληθεί μαζί της… Να την εκπαιδεύσει και να τιθασεύσει τον εκκεντρικό και επαναστατικό χαρακτήρα της. Τι σημασία έχει αν οι δυο τους είναι μόνο “Δύο Ξένοι”; Υπάρχει ένα “μαγικό” στοιχείο που τους ενώνει κι αυτή είναι η αρχή ενός μεγάλου έρωτα, κόντρα στις συμβάσεις και στο κατεστημένο.
Αυτή είναι ή ιστορία της ρομαντικής κωμωδίας των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημητρίου Αποστόλου που προβλήθηκε στο Mega Channel είκοσι χρόνια πριν.
Μια σειρά που ξεχώρισε τόσο για το χιουμοριστικό και πικάντικο σενάριό της, όσο και για τον υπέροχο τρόπο που “έδεσαν” οι κεντρικοί ήρωες της. Η Εβελίνα Παπούλια, η οποία υποδύθηκε μια λαϊκής και χαμηλής μόρφωσης νεαρής γυναίκας, παρουσιάστριας τηλεοπτικής εκπομπής ελαφρού περιεχομένου (Μαρίνα Κουντουράτου) και του Νίκου Σεργιανόπουλου που υποδύθηκε έναν καθηγητή υποκριτικής, εξαιρετικά υπερόπτη με εσωστρεφή προσωπικότητα (Κωνσταντίνο Μαρκορά).
Οι αναφορές σε διάσημα λογοτεχνικά έργα που πραγματεύονται το ίδιο θέμα είναι εμφανείς. Ο “Πυγμαλίωνας” του Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω και το θεατρικό “Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα” του Ουίλλυ Ράσελ. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στους τίτλους αρχής και τέλους, η σειρά δανείζεται το κεντρικό μουσικό της θέμα :”The 101 Strings Orchestra – I could Have Danced All Night” από την κινηματογραφική μεταφορά του “Pygmalion” “My Fair Lady (Ωραία μου Κυρία).
Το πρότυπο του Πυγμαλίωνα, διαχρονικά, αναφέρεται στον άνδρα που επιθυμεί να διαπλάσει τη γυναίκα σύμφωνα με τα δικά του πρότυπα. Στην ουσία, δηλαδή, κατά κάποιον τρόπο γίνεται ο δημιουργός της από την αρχή.
Πλάθεται μια σχέση κόντρα στις κοινωνικές νόρμες και διακρίσεις. Αλλά, για την ακρίβεια, εκτός από τα τετριμμένα του αταίριαστου έρωτα, γεννιέται μια αλληλεξάρτηση και αλληλοβοήθεια. Αρχικά, μέσα από διάφορες χιουμοριστικές καταστάσεις προσπαθούν να κρύψουν τον έρωτά τους από τους άλλους και το κυριότερο από τον ίδιο τους τον εαυτό. Φτάνουν όμως στο σημείο όπου η “Μαρίνα” χρειάζεται τον “Κωνσταντίνο” για να μάθει αλλά και εκείνος χρειάζεται εκείνη για να “ξεκλειδώσει” τα συναισθήματά του… Να αφεθεί και να συνειδητοποιήσει…
Εκείνη αρχίζει ν` αγαπάει τη μάθηση κι εκείνος αρχίζει να μαθαίνει να αγαπάει και να καταλαβαίνει ότι η αληθινή ζωή δεν βρίσκεται στα βιβλία καθώς και ότι η επιτυχία δεν εξασφαλίζει την ευτυχία. Η εκπαιδευόμενη ερωτεύεται τον εκπαιδευτή της και ο καθηγητής ερωτεύεται βαθιά το δημιούργημά του. Οδηγούνται και οι δύο σε ένα “ταξίδι” χωρίς επιστροφή…
Ο τίτλος της σειράς λήφθηκε από στίχους τραγουδιού του Γιάννη Πάριου “Μα το σημάδι στο λαιμό μου που θα μένει, θα μαρτυράει πως δεν είμαστε δυο ξένοι…” είναι οι στίχοι του τραγουδιού του Γιάννη Πάριου, το οποίο αποτέλεσε πηγή έμπνευσης του τίτλου της σειράς.
Στο πρώτο επεισόδιο της σειράς, στο τέλος των τίτλων αρχής, οι συντελεστές αφιερώνουν την σειρά στην Αλίκη Βουγιουκλάκη… “Η σειρά “ΔΥΟ ΞΕΝΟΙ” αφιερώνεται σε μια γυναίκα που μας έμαθε να πιστεύουμε στα παραμύθια…Την Αλίκη”
Ο πρωταγωνιστής της, Νίκος Σεργιανόπουλος, βρέθηκε δολοφονημένος στο διαμέρισμά του στο Παγκράτι, τραυματισμένος θανάσιμα με 21 μαχαιριές στην καρδιά, στις 4 Ιουνίου του 2008, από τον Γεωργιανό Νταβίντα Μουρτινέλι- ο οποίος ομολόγησε το έγκλημα τις 26 Ιουλίου του 2008.
πηγή: Μανταλένα Μαρία Διαμαντή / klik.gr