Ο ηλεκτρισμός ήρθε στην Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν με διάταγμα του 1889 παραχωρήθηκε το δικαίωμα εκμετάλλευσης του ηλεκτρικού ρεύματος στην Αθήνα. Από τα πρώτα κτίρια που ηλεκτροφωτίζονται, είναι τα Ανάκτορα και το ξενοδοχείο Μ. Βρετανία στο Σύνταγμα. Το 1902 υπογράφεται σύμβαση μεταξύ του δημάρχου Αθηναίων κ. Σπ. Μερκούρη και της Εταιρίας Αεριόφωτος για τον ηλεκτροφωτισμό της πρωτεύουσας.
Εκτός από τον φωτισμό, το αγαθό του ηλεκτρισμού θα έφερνε σταδιακά και άλλες ευκολίες στην καθημερινή ζωή. Το μέσο ελληνικό σπίτι θα γινόταν ευρέως “ηλεκτρικό” μετά τον πόλεμο, και ιδιαίτερα από τη δεκαετία του ’60 και ύστερα. Όμως, τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση είχαν γίνει ήδη πριν τον πόλεμο.
Κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά ηλεκτρικές συσκευές που πραγματικά άλλαζαν τη ζωή στο νοικοκυριό.
Διαφημιστικές καταχωρήσεις με τα νέα προϊόντα αρχίζουν να γεμίζουν τις σελίδες του Τύπου. Τα ραδιόφωνα είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο. Oι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ραδιοφώνων παρουσίαζαν τα νέα τους μοντέλα, για όλα τα γούστα και για όλα τα… πορτοφόλια.
Κατά τη δεκαετία του ’30, η Ηλεκτρική Εταιρία Αθηνών-Πειραιώς ενημέρωνε το κοινό για τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής κουζίνας. ενώ διέθετε και συσκευές προς πώληση. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να αγοράσουν μια ηλεκτρική κουζίνα με δόσεις, ενώ η Ηλεκτρική Εταιρία αναλάμβανε το κόστος της εγκατάστασης. Μάλιστα, το καλοκαίρι του 1935 ανακοίνωσε πως παραχωρεί δωρεάν για 15 ημέρες μια κουζίνα, με δυνατότητα επιστροφής της. Εκείνη την εποχή υπήρχαν σε Αθήνα και Πειραιά περί τις 1.250 οικογένειες που έκαναν χρήση ηλεκτρικής κουζίνας.
Βέβαια, αν κρίνουμε από την παρακάτω διαφήμιση, επρόκειτο ακόμα για ένα προϊόν που αφορούσε μια συγκεκριμένη μερίδα του αγοραστικού κοινού, πιθανότατα αποκλειστικά τη μεγαλοαστική τάξη. Σε ανθρώπους, δηλαδή, που είχαν την οικονομική δυνατότητα και την τάση για έναν σύγχρονο τρόπο ζωής. Άλλωστε είναι η εποχή που στην πρωτεύουσα κτίζονται οι περίφημες πολυκατοικίες του μεσοπολέμου, τα διαμερίσματα των οποίων απευθύνονται ακριβώς σε αυτή την τάξη ανθρώπων και πληρούν όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές.
Το ραδιόφωνο ήταν πιθανότατα το πιο διαδεδομένο προϊόν, μεταξύ των ηλεκτρικών συσκευών, στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’30. Πληθώρα διαφημίσεων και μοντέλων για το μοναδικό, εκείνη την εποχή, οικιακό μέσο ψυχαγωγίας.
πηγή: vintage-files.blogspot.com