Ο Φερνάντο Αλόνσο πήρε την πρώτη θέση στις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στο GP του Μπαχρέιν, έχοντας διαφορά πέντε χιλιοστών του δευτερολέπτου με τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο Φερνάντο Αλόνσο συνέχισε το ονειρικό ξεκίνημα της Aston Martin στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 με τον πρώτο χρόνο στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μπαχρέιν, με διαφορά μόλις 0,005” από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull.
Ο Ισπανός και ο Ολλανδός είχαν την ίδια -μαλακή- γόμα στους ταχύτερους γύρους τους, όπως και οι υπόλοιποι 18 οδηγοί της Formula 1 στις ελεύθερες δοκιμές αυτές. Οι δύο -με διαφορά δύο δεκαετιών- δις παγκόσμιοι πρωταθλητές άφησαν ένα δέκατο μακριά τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19, δύο δέκατα τον Λιούις Χάμιλτον της βελτιωμένης Mercedes και σχεδόν τρία από την πρώτη Ferrari, του Σαρλ Λεκλέρ, που έκλεισε την πρώτη πεντάδα.
Κατά συνέπεια, με την ανάδυση της Aston Martin σε πρωταγωνιστικό ρόλο και την επιστροφή του Αλόνσο στη μάχη κορυφής, στήνεται ένα πολύ ενδιαφέρον σκηνικό για τις απογευματινές δοκιμές κατάταξης (4/03, 17:00): μια ενδεχόμενη μονομαχία Αλόνσο-Φερστάπεν για την πολ ποζίσιον, αν υποθέσουμε ότι το φορτίο καυσίμων της Aston Martin δεν ήταν σημαντικά μικρότερο στις ελεύθερες δοκιμές, και η ρύθμιση του κινητήρα της σημαντικά υψηλότερη.
Πέραν αυτού, όμως, στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών υπήρξε και μία ακόμη παράμετρος που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα: η δοκιμή συστοιχίας γύρων της Red Bull με τη σκληρή γόμα, και τα -κατά τα φαινόμενα- εντυπωσιακά αποτελέσματα που αυτή παρουσίασε – παρότι συνέβη στη ζέστη του μεσημεριού του Μπαχρέιν, όπου οι θερμοκρασίες είναι πολύ διαφορετικές από τον αγώνα που θα διεξαχθεί στη δύση του ηλίου.
Οι περισσότερες ομάδες επικεντρώθηκαν στην ωριαία αυτή διαδικασία στις συστοιχίες γύρων με τη μαλακή γόμα, με διαφαινόμενο στόχο να καταλάβουν για πόσους γύρους μπορεί αυτή να αντέξει αν την επιλέξουν στην εκκίνηση. Η κίνηση της Red Bull να κάνει σήμερα συστοιχίες γύρων με τη σκληρή γόμα, ενδεχομένως να κρύβει τη σκέψη της να κάνει μόνο ένα πιτ-στοπ στον αγώνα της Κυριακής – σε ένα GP που συνήθως γίνονται δύο.
Με δεδομένη την εξαιρετική απόδοση της Aston Martin AMR23 στις συστοιχίες γύρων στις δοκιμές της προηγούμενης και αυτής της εβδομάδας στο Μπαχρέιν, συνεπως, ενδεχομένως το ίδιο σκηνικό της μάχης Αλόνσο-Φερστάπεν να επιφυλάσσεται και για την Κυριακή. Αυτές είναι απορίες που θα λυθούν σήμερα και αύριο στις 17:00 το απόγευμα.
Πίσω στους σημερινούς χρόνους με τη μαλακή γόμα, η Mercedes φάνηκε αρκετά πιο συγκροτημένη από χθες και επέτρεψε στον Λιούις Χάμιλτον να πλησιάσει τους Αλόνσο-Φερστάπεν στα δύο δέκατα – λίγες ώρες αφότου είχε δηλώσει ότι η W14 του είναι ένα δευτερόλεπτο πιο αργή από τη Red Bull. Πάντως, η Mercedes συνέχισε να κάνει και σήμερα πειραματισμούς με τις ρυθμίσεις, ενώ δοκίμασε και τη νέα της πίσω πτέρυγα.
Η Ferrari πέτυχε τον 5ο και τον 8ο χρόνο με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ αντίστοιχα, καθώς ανάμεσά τους βρέθηκαν οι Τζορτζ Ράσελ με τη δεύτερη Mercedes W14 και ο Λανς Στρολ με τη δεύτερη Aston Martin AMR23. Αρκετά ενθαρρυντικός για τον Όσκαρ Πιάστρι και για τη McLaren ήταν ο 9ος χρόνος του νεαρού Αυστραλού, μόλις ένα δέκατο μακριά από τον Σάινθ.
Στα μόλις 19 χιλιοστά πίσω του βρέθηκε ο Πιέρ Γκασλί και στα 71 ο Εστεμπάν Οκόν, καθώς η Alpine αρχίζει να ανεβάζει το ρυθμό της και να δείχνει τη δυναμική της στη μάχη των μέσης απόδοσης ομάδων: σήμερα το πρωί οι McLaren, Alpine, Alfa Romeo και Haas βρέθηκαν μέσα σε 4 δέκατα του δευτερολέπτου.
sport24.gr