Πιστή στην υπόσχεσή της να περιορίσει το spam, το οποίο είναι ένα από τα πιο εκνευριστικά φαινόμενα που ενοχλεί καθημερινά εκατομμύρια χρήστες, η Google έκανε μερικές σημαντικές αλλαγές στο Gmail.
Αναλυτικότερα, οι χρήστες πλέον μπορούν να βρουν μια επιλογή για ‘Απεγράφη’ από ανεπιθύμητα newsletters κατευθείαν στο inbox τους. Αυτό σημαίνει πως δε χρειάζεται να ανοίξουν κάποιο μήνυμα και έπειτα να ψάξουν να βρουν που είναι καταχωνιασμένο το σχετικό κουμπί για ‘Απεγράφη’ από τη λίστα των παραληπτών. Η διαδικασία είναι απλή και γίνεται με ένα μόνο κλικ στην web έκδοση από ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Παράλληλα, η σχετική επιλογή για άμεση απεγράφη υπάρχει και μέσα στα e-mails που προέρχονται από κάποιο newsletter στις iOS και Android εφαρμογές, στο πάνω-πάνω μέρος. Παλιότερα η επιλογή ήταν κρυμμένη πίσω από το μενού των τριών κουκίδων στις mobile εκδόσεις, κάτι που έκανε την εμπειρία πιο δύσκολη για πολλούς που δεν ήξεραν ότι το Gmail προσέφερε καν αυτή τη δυνατότητα. Φυσικά, το κουμπί ‘Απεγράφη’ στο πάνω-πάνω μέρος των σχετικών e-mails, υπάρχει και στην έκδοση του Gmail για υπολογιστές.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε δύο εικόνες που παρουσιάζουν τις εν λόγω αλλαγές στην διεπαφή.
Σε αυτό το σημείο να σας υπενθυμίσουμε πως για να μετριάσει κάπως τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των ανεπιθύμητων e-mails, η Google πρόκειται να εφαρμόσει και μερικούς νέους κανονισμούς για το Gmail τον Φεβρουάριο του 2024. Οι νέοι κανόνες θα στοχεύουν τη δράση των αποστολέων μαζικών μηνυμάτων, δηλαδή όσους αποστέλλουν καθημερινά πάνω από 5.000 e-mails σε λογαριασμούς Gmail. Αυτοί οι πιο αυστηροί κανόνες στοχεύουν όχι μόνο στη σημαντική μείωση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, αλλά και στην ενίσχυση της ασφάλειας και στην απλούστευση της διαδικασίας που χρειάζεται να ακολουθήσει κάποιος για να σβηστεί από λίστες.
Κομβικό σημείο αυτής της νέας πρωτοβουλίας είναι η επιβολή ενός οριστικού ανώτατου ορίου ποσοστών ανεπιθύμητης αλληλογραφίας για τους αποστολείς μαζικών e-mails. Αν και οι τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές του Gmail συμβουλεύουν αυτούς τους αποστολείς να διατηρούν τα ποσοστά spam κάτω από το 0,3%, αυτό ήταν τόσα χρόνια μια απλή οδηγία. Από τον Φεβρουάριο, οι νέοι κανόνες θα επιβάλλουν αυτό το όριο, κάτι που η Google αναμένει ότι θα αποσυμφορήσει σημαντικά τα inboxes των χρηστών.
Επιπλέον, οι αποστολείς θα είναι πλέον υποχρεωμένοι να ενσωματώσουν ένα απλό κουμπί διαγραφής που με ένα κλικ θα σβήνει τους παραλήπτες από την εκάστοτε λίστα. Τώρα, όπως μπορεί να έχετε παρατηρήσει, τα περισσότερα newsletters παραπέμπουν με το ‘unsubscribe’ κουμπί τους σε σύνθετα ερωτηματολόγια που παιδεύουν τον χρήστη μέχρι να καταφέρει να σβηστεί.