Φωτογραφίες και αναλυτικές πληροφορίες για τον σχεδιασμό υπαίθριων χώρων, ποδηλατόδρομου, χώρων εστίασης, καταστημάτων και γραφείων.
Η μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων και μία από τις πιο ιστορικές της Ελλάδας. Αναμφίβολα, αποτελεί ένα σημείο αναφοράς της πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού μετώπου. Το πλάνο ανάπτυξης της μαρίνας Αλίμου από την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και τη REDS προβλέπει τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού πόλου αναψυχής.
Ωστόσο, οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν καθυστερήσει αρκετά εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικασιών οι οποίες οφείλονται στις αρμόδιες επιτροπές που καλούνται να εγκρίνουν το master plan υλοποίησης του έργου. Ουσιαστικά, όλοι οι εμπλεκόμενοι βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, αφού χρειάστηκε να γίνουν επιμέρους τροποποιήσεις του σχετικού φακέλου προκειμένου να δοθεί η τελική έγκριση και να ξεκινήσει η έκδοση των οικοδομικών αδειών.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της LiFO, από τα συναρμόδια υπουργεία εκκρεμεί μόνον η υπογραφή του υπουργείου Ναυτιλίας, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός των επόμενων ημερών, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την εκκίνηση μιας επένδυσης του ομίλου Άκτωρ η οποία αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο project το οποίο θα συμβάλει στη βελτίωση της φυσιογνωμίας της παραλιακής, αναδεικνύοντας το θαλάσσιο αστικό τοπίο, στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων.
Με τα σημερινά δεδομένα, λοιπόν, η έναρξη των εργασιών για την ανάπλαση της μαρίνας Αλίμου αναμένεται να γίνει από τη REDS, θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, στο δεύτερο μισό του 2023. Η διάρκεια των εργασιών υπολογίζεται στα δύο χρόνια, ώστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο project το οποίο θα συμβάλει στη βελτίωση της φυσιογνωμίας της παραλιακής, αναδεικνύοντας το θαλάσσιο αστικό τοπίο, στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων. Ειδικότερα, το Πλάνο Ανάπτυξης της μαρίνας Αλίμου προβλέπει τη δημιουργία μιας μαρίνας με αναβαθμισμένους, λειτουργικούς και υπαίθριους χώρους.
Μέσα σε αυτό το νέο, πολυμορφικό και προστατευόμενο περιβάλλον, θα αναπτυχθεί μια σειρά επαγγελματικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, με ένα σύνολο προσφερόμενων επιλογών και υπηρεσιών που θα καταστήσει τη μαρίνα Αλίμου σημείο αναφοράς για την «αθηναϊκή Ριβιέρα», αλλά και για ολόκληρη τη λεκάνη της Μεσογείου.
Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων σύγχρονης σχεδίασης που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα υπάρξει ζώνη καταστημάτων και εστιατορίων, ξενοδοχείο, προβλήτα, πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος, φύτευση και αύξηση του πρασίνου, βελτιώνοντας έτσι το μικροκλίμα της πόλης, πύργος διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας, πάρκινγκ 850 θέσεων με αυξητική προοπτική, δόμηση κάθετη στην Ποσειδώνος, κατεβάσματα με φυτεύσεις που θα «ενώνουν» την πόλη με τη μαρίνα, ενώ δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή. Η νέα μαρίνα θα στεγάσει και την πλούσια σε έργα του 20ού αιώνα Δημοτική Πινακοθήκη.
Συγχρόνως, θα υπάρξει μείωση του αριθμού σκαφών. Σήμερα ελλιμενίζονται 1.100 σκάφη, ενώ, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός, στη νέα μαρίνα θα ελλιμενίζονται περίπου 800. Ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρων, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά ψηλότερα από τη μαρίνα, ο περιπατητής θα συνεχίσει να βλέπει τη θάλασσα καθώς θα περπατά σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει σήμερα.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας τμημάτων, π.χ. σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης κ.ά.
Εξαιρετική μέριμνα θα ληφθεί για την καθαριότητα όλων των χώρων της μαρίνας και κυρίως του θαλάσσιου μετώπου, έτσι ώστε το περιβάλλον να προστατεύεται απολύτως από τις δραστηριότητες της μαρίνας και να τηρείται υψηλό επίπεδο στο θέμα της καθαριότητας και της τήρησης των κανόνων για την αποκομιδή και διάθεση κάθε είδους απορριμμάτων και αποβλήτων (υγρών και στερεών, σκαφών και λοιπών χρήσεων).
«Οι διαμορφώσεις στη μαρίνα αποτελούν το υπόβαθρο για πολλαπλές δραστηριότητες στον εξωτερικό χώρο σε περιόδους καλοκαιρίας. Η παρουσία εκτενούς δομημένου πρασίνου και στεγάστρων δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για σκίαση και δροσισμό» επισημαίνει στη LiFO ο αρχιτέκτονας Γιώργος Τσολάκης, επικεφαλής του γραφείου Tsolakis Architects που έχει αναλάβει αρχιτεκτονικά το έργο της ανάπλασης.
«Η διοχέτευση προς το θαλάσσιο μέτωπο μέσω νέων διόδων κυκλοφορίας και χρήσεων καθιστά τη μαρίνα Αλίμου ένα κοινό σύνορο επικοινωνίας ανάμεσα στη ζωή της πόλης και της θάλασσας, με τις χρήσεις του ελλιμενισμού να αποτελούν συγχρόνως μια οικονομική δραστηριότητα αλλά και ένα “σκηνικό γεγονός” για τους επισκέπτες της μαρίνας. Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν την πλατεία όπου θα στεγάζονται τα εστιατόρια και τα καφέ, δίνοντάς μας την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα μπαλκόνι μέσα στη θάλασσα», τονίζει.
Για το θέμα των καθυστερήσεων συμπληρώνει στη συζήτησή μας: «Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα εκδοθεί η ΚΥΑ, την οποία περιμένουμε εδώ και αρκετούς μήνες, προκειμένου κάποια από τα βασικά έργα να ξεκινήσουν εντός των επόμενων μηνών».
Το βέβαιο είναι ότι πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της μαρίνας Αλίμου. Μια συνολική επένδυση πολλών εκατομμυρίων ευρώ με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία.
Αρχιτέκτονες Έργου
ΕΛΕΝΗ ΛΑΓΚΑΡΗ
Ομάδα Μελέτης
ΓΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΠΑΥΛΟΥ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΛΑΣΚΑΣ
MIGUEL MUNOZ AYLLON
ΣΕΜΕΛΗ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΗ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΦΟΥΝΤΟΥΚΛΗΣ
πηγή: Γιάννης Πανταζόπουλος / lifo.gr