Την περασμένη Κυριακή οι ταμειακές μηχανές του «Scorpios» αναστέναξαν για τελευταία φορά φέτος στο closing party της σεζόν, όπου επέδραμαν πάνω από 2.000 άτομα
Hταν το τελευταίο Σαββατοκύριακο για όλα τα γνωστά beach bars και για πολλά in στέκια στο Nησί των Aνέμων, με μόνη εξαίρεση το «Alemagou» στη Φτελιά που κλείνει σήμερα. Σε μια σεζόν όπου κυριάρχησαν η γκρίνια, τα παράπονα και ο έντονος ανταγωνισμός στο νησί, τα νούμερα που ακούγονται ζαλίζουν στην κυριολεξία.
Μόνο που κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το πόσο κοντά ή μακριά από την πραγματικότητα είναι όταν έχεις να κάνεις με κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και φυσικά επιχειρήσεις που δεν επιθυμούν να διαρρέουν οι τζίροι ή τα κέρδη τους. Σε αυτόν τον ξερόβραχο του Αιγαίου οι τιμές έχουν πάρει για τα καλά την ανηφόρα εδώ και χρόνια, καθιστώντας τον απαγορευτικό στην πλειονότητα των Ελλήνων, οι οποίοι και φέτος είχαν ισχνή παρουσία στη Μύκονο, με εξαίρεση το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
Τις τελευταίες ημέρες το νησί έχει ηρεμήσει, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη αρκετοί τουρίστες, στην πλειονόητά τους Ιταλοί, αλλά και άλλοι που απόλαυσαν τη Μύκονο τον Σεπτέμβριο, την εποχή όπου οι ορδές του Αυγούστου έχουν αποχωρήσει, οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες μαζεύονται και στοιβάζονται, ενώ αρχίζει ο απολογισμός και οι μικρές ή μεγάλες αποδράσεις των επιχειρηματιών για να ξεκουραστούν.
Ο Νουσρέτ απογείωσε έναν ολόκληρο όμιλο
Παρά τα όσα ακούστηκαν για τις υψηλότατες τιμές του, ο Τούρκος σταρ της κρεατοφαγίας Salt Bae, κατά κόσμον Νουσρέτ Γκιοκτσέ, απέδειξε ότι η τρέλα που επικρατεί γύρω από το όνομά του μόνο τυχαία δεν είναι. Η συνεργασία του με τους δύο επικεφαλής του «Nammos», Ζαννή Φραντζέσκο και Σάμι Ιμπραήμ, «απογείωσε» τους φετινούς λογαριασμούς του ομίλου. Ο Νουσρέτ ανέλαβε από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου να αναστήσει επί της ουσίας το «Casa Tu», το οποίο είχαν ανοίξει οι Φραντζέσκος και Ιμπραήμ το καλοκαίρι του 2018. Ηταν ένα εγχείρημα στη Χώρα της Μυκόνου που δεν «περπατούσε» όπως θα ήθελαν, η έλευση όμως του διάσημου Τούρκου χασάπη αποδείχτηκε καταλυτική.
Οι κρατήσεις ξεπέρασαν κάθε προσδοκία από την ημέρα των εγκαινίων, ενώ και τρεις μήνες μετά υπήρχαν πελάτες που περίμεναν ακόμη και δύο ώρες για να φάνε. Ο τζίρος του εστιατορίου ξεπέρασε τα 11,5 εκατ. ευρώ και απογείωσε τον όμιλο Nammos, στον οποίο ανήκουν το διάσημο εστιατόριο στην Ψαρού και το «Ling Ling» στη Χώρα. Και αν σε κάποιους φαντάζει υπερβολικό το νούμερο, αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο εστιατόριο έκανε τριπλό sitting -όλα τα τραπέζια του δηλαδή άλλαζαν πελάτες τρεις φορές από τις 8 μέχρι τις 2 τα μεσάνυχτα- σερβίροντας καθημερινά πάνω από 600 κουβέρ! Ο ίδιος ο Νουσρέτ έγραψε στο Instagram αποχαιρετώντας προ ημερών το Νησί των Ανέμων ότι η ομάδα του φρόντισε να δειπνήσουν 65.000-70.000 άτομα στο εστιατόριο που έκανε τη διαφορά σκαρφαλωμένο σε μια πλαγιά της Χώρας. Σε ό,τι αφορά το «Nammos» η φετινή σεζόν δεν ήταν σίγουρα όπως η περσινή, αφού ,σύμφωνα με εκτιμήσεις και πληροφορίες, το πιο διάσημο sea side στέκι του νησιού έκανε τζίρο γύρω στα 12 εκατ. ευρώ.
Το «Ling Ling by Hakkasan» κινήθηκε στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, σύμφωνα με τα όσα λέγονται και ψιθυρίζονται στο νησί, τζιράροντας γύρω στα 4,5 εκατ. ευρώ. Eτσι ο όμιλος Nammos με τις τρεις επιχειρήσεις του φέρεται να κόβει πρώτος το νήμα για τη σεζόν που έκλεισε, με συνολικές εισπράξεις που υπολογίζονται σε 28 εκατ. ευρώ. Από τις 17 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα όσα έλεγε ο Σάμι Ιμπραήμ σε καλεσμένους του στο event του Μονακό με τον Αντώνη Ρέμο προ ημερών, θα ανοίξει τις πύλες του και το «Nammos» στο Ντουμπάι, την ίδια στιγμή που οι πληροφορίες θέλουν τον συνεταίρο του Ζαννή Φρατζέσκο να ψάχνεται για τοποθεσία στο Μονακό.
Μπορεί τα εκτιμώμενα 28 εκατ. ευρώ του πιο διάσημου brand στη Μύκονο να φαντάζουν τεράστιο ποσό, τι να πει όμως κανείς για το απόλυτο hit της Μυκόνου την τελευταία τριετία. Ο «Scorpios» προσγειώθηκε στο Νησί των Ανέμων φέρνοντας κάτι πολύ διαφορετικό, ένα concept εμπνευσμένο από τo Τουλούμ στο Μεξικό με boho στυλ και ανεπιτήδευτη πολυτέλεια. Τα τελετουργικά ηλιοβασιλέματα του με ambient ethnic μουσικές και τον «μάγο» να καίει βότανα αλλά και τα πάρτυ του «σάρωσαν» στο περάσμά τους τα πάντα. Οι ουρές των 1.000 ή 2.000 ατόμων στο πιο in στέκι του νησιού συνοδεύτηκαν και από ανάλογους λογαριασμούς. Υπήρξε φέτος Κυριακή του Ιουλίου όπου οι ταμειακές του μηχανές «χτύπησαν» 600.000 ευρώ σε λογαριασμούς.
Στο τελευταίο του πάρτυ την περασμένη Κυριακή έγινε χαμός, αφού όλο το νησί πήγε σε αυτό τον boho chic ναό για τις τελευταίες μουσικές. Οι εκτιμήσεις για τον φετινό τζίρο του «Scorpios» κάνουν λόγο για ένα ποσό που έφτασε τα 25 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 18 εκατ. του 2017. Είναι μακράν το πρώτο σε εισπράξεις beach bar της Μυκόνου, όπου ο Αμερικανός επιχειρηματίας Ραλφ Ιντς έκλεισε όλα τα τραπέζια πίσω από τον dj για τον ίδιο και τους φίλους του τον περασμένο Ιούλιο.Φημολογείται ότι ο λογαριασμός γι’ αυτόν και τους 25 καλεσμένους του ξεπέρασε τις 200.000 ευρώ μέσα σε τέσσερις ώρες στο πιο περιζήτητο μαγαζί του νησιού, που γέμιζε ασφυκτικά κάθε μέρα. Αυτό που συζητιέται έντονα τις τελευταίες ημέρες είναι η είσοδος του Soho House -που κατέχει πλέον το πλειοψηφικό πακέτο του «Scorpios»- το οποίο φέρεται να αγόρασε και να ανακαινίζει το ξενοδοχείο «San Giorgio» με 5.000.000 ευρώ.
Από το πριγκιπάτο στο «Alemagou»
Ανεβασμένους τζίρους σε σχέση με πέρυσι έκανε το «Principote» στον Πάνορμο, τόσο στην παραλία όσο και το εστιατόριό του, όπου η αναμονή κάποιες ημέρες έφτασε και τη μία ώρα. Οι υπεύθυνοι κρατούν, όπως και όλοι όσοι έχουν τέτοιες επιχειρήσεις στο νησί, κλειστό το στόμα τους σε ό,τι έχει να κάνει με τους τζίρους και απλώς χαμογελάνε όταν ακούνε τα ποσά που φέρονται να έχουν χτυπηθεί στις ταμειακές τους. Οπως έλεγε χαρακτηριστικά επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται χρόνια στο νησί, «μόνο αυτός που κάνει τον τελικό απολογισμό στο τέλος της σεζόν ξέρει τι έχει βγάλει».
Οι εκτιμήσεις για τον Πάνορμο που αναμειγνύονται με τους συνήθεις ψιθύρους λένε ότι ο τζίρος του άγγιξε τα 8 εκατ. ευρώ το φετινό καλοκαίρι, χωρίς πάρτυ, όπως συμβαίνει σε άλλα sea side restaurants.
Ενα από τα άλλα είναι και το «Alemagou» στη Φτελιά, τα πάρτυ του οποίου έχουν γίνει κάτι σαν θεσμός, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, όπου πάνω από 1.000 άτομα στριμώχνονται σε ένα από τα πιο cool beach bars της Μυκόνου. Φέτος, οι εισπράξεις του είναι ακόμη καλύτερες από τις περσινές και πολύ πιο πάνω από τα 4 εκατ. ευρώ του 2017, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 7 εκατ. ευρώ. Είναι το μοναδικό που συνέχισε να λειτουργεί μέχρι αυτή την Κυριακή κλείνοντας τελευταίο τη σεζόν -και μάλιστα αρκετά ανεβασμένο- παρόλο που δεν έχει το αβαντάζ μιας μεγάλης και προστατευμένης από τους ανέμους παραλίας.
Στο Καλό Λιβάδι, από την άλλη, το ανανεωμένο «Solymar» που είναι ένα από τα πιο κλασικά και ιστορικά στέκια συγκέντρωνε τη μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων αλλά και δυνατά ονόματα επιχειρηματιών και σταρ που επιθυμούν να περάσουν απαρατήρητοι. Ο τζίρος του άγγιξε τα 6 εκατ. ευρώ σε αυτή τη σεζόν του έντονου ανταγωνισμού και της συχνής γκρίνιας, κυρίως από τους ιδιοκτήτες κατοικιών στο νησί που όλο και πληθαίνουν.
To «SantAnna» στην Αγία Αννα, τέλος, παρουσίασε και αυτό αυξητικές τάσεις στον τζίρο του, αγγίζοντας σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα 5,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 3,5 εκατ. το 2017, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί.
Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου υπάρχει ακόμη κόσμος στο νησί, κυρίως Ιταλοί, και όλα τα πεντάστερα ξενοδοχεία εξακολουθούν να λειτουργούν με σχετικά καλή πληρότητα, ενώ η Μύκονος αρχίζει πλέον να ησυχάζει και ετοιμάζεται σιγά-σιγά να μπει στη χειμερία νάρκη της. Αυτή που θα κρατήσει μέχρι τις αρχές της επόμενης άνοιξης…
πηγή: Διονύσης Θανάσουλας / newmoney.gr