Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ προωθεί σχέδιο πολλαπλών παρεμβάσεων για την «αναβάθμιση» της εξυπηρέτησης των ασθενών από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Μεταξύ αυτών και η πρόσληψη με δελτίο παροχής υπηρεσιών 30 φαρμακοποιών και 12 βοηθών φαρμακείου, που θα βοηθήσουν στην ενεργοποίηση επιπλέον φαρμακείων. Ήδη, τους τελευταίους μήνες άνοιξε και δεύτερο φαρμακείο στην Ομόνοια (οδός Αγίου Κωνσταντίνου), ενώ μόλις προχθές ξεκίνησε η λειτουργία φαρμακείου ΕΟΠΥΥ στο Περιστέρι, που θα εξυπηρετήσει τους ασθενείς των δυτικών προαστίων και οι οποίοι έως σήμερα απευθύνονταν στα φαρμακεία του κέντρου. Τις επόμενες ημέρες ανοίγει φαρμακείο και στο Καματερό, ενώ έως τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσει φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Γλυφάδα, για να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων των νοτίων προαστίων που τώρα εξυπηρετούνται κυρίως από το φαρμακείο της Καλλιθέας.
Εν τω μεταξύ, νέο σύστημα ειδοποίησης των ασθενών για τον χρόνο κατά τον οποίο θα μπορούν να παραλάβουν το φάρμακό τους από το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ τίθεται σε εφαρμογή από τον ερχόμενο Μάιο. Οι ασθενείς θα λαμβάνουν ένα μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο για την ημέρα και ώρα ώστε να μεταβούν στο φαρμακείο για να παραλάβουν το φάρμακό τους, χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν στην –κατά κανόνα– μεγάλη ουρά. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», σε πρώτη φάση το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί για τη χορήγηση πολύ ειδικών και ακριβών φαρμάκων για τα οποία σήμερα απαιτείται προέγκριση από επιτροπή και εν συνεχεία θα επεκταθεί στο σύνολο των σκευασμάτων που διατίθενται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Ειδικότερα, με το που εγκρίνεται από τον Οργανισμό η χορήγηση του φαρμάκου στον ασφαλισμένο, το σύστημα θα ενημερώνει το πιο κοντινό στον ασθενή φαρμακείο προκειμένου να έχει έτοιμο το φάρμακο. Παράλληλα, θα ενημερώνει και τον ασθενή για την ημέρα, ώρα και σημείο από το οποίο μπορεί να παραλάβει το σκεύασμα.
Με την παρέμβαση αυτή ο Οργανισμός στοχεύει στην αντιμετώπιση της πολύωρης ταλαιπωρίας αναμονής στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ από ασθενείς ή συγγενείς τους. Πρόκειται για ασθενείς με σοβαρές παθήσεις, κυρίως καρκινοπαθείς και χρονίως πάσχοντες που λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους, και τα οποία διατίθενται δωρεάν από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Η μεγαλύτερη αναμονή που μάλιστα μπορεί να ξεπεράσει τις δύο ώρες καταγράφεται τις πρωινές ώρες στα φαρμακεία του κέντρου της Αθήνας και κυρίως της Ομόνοιας και του Γκύζη. Αν και τα φαρμακεία είναι ανοιχτά έως τις 7 το απόγευμα (πλην της Τετάρτης), η μεγαλύτερη προσέλευση ασθενών παρατηρείται συνήθως νωρίς το πρωί, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες ουρές.
«Ασθενείς με σοβαρές παθήσεις «στήνονται» με τις ώρες για να λάβουν το φάρμακό τους, χωρίς μάλιστα να είναι σίγουρο ότι τελικά θα το λάβουν», σημειώνει στην «Κ» η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών Εθελοντών Φίλων και Ιατρών ΚΕΦΙ, Ζωή Γραμματόγλου, που αποδίδει την ταλαιπωρία στην έλλειψη προσωπικού και στον μικρό αριθμό των φαρμακείων. Η ίδια υποστηρίζει ότι η κατάσταση όσο περνάει ο καιρός επιδεινώνεται και εκτιμά ότι θα πρέπει να ανοίξουν και άλλα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Το πρόβλημα είχε αναδείξει το φθινόπωρο και ο πρώην υπουργός Στέφανος Μάνος, ο οποίος με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης περιέγραφε τη δική του δυσάρεστη εμπειρία από ουρά 200 ατόμων στο φαρμακείο ΕΟΠΥΥ της Ομόνοιας, ενώ μόλις πριν από λίγες ημέρες ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Κωνσταντίνος Μπαργιώτας, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, κάνοντας λόγο για «εικόνες ντροπής και εξαθλίωσης που ζουν καθημερινά ασθενείς με βαριές παθήσεις».
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα μεταστέγασης ορισμένων από τα ήδη λειτουργούντα φαρμακεία σε πιο μεγάλα κτίρια. Άλλωστε, πολλά φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ αυτή τη στιγμή δεν πλήττονται από την έλλειψη προσωπικού αλλά από την έλλειψη χώρων. Πολύ χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του φαρμακείου του ΕΟΠΥΥ στην περιοχή του Γκύζη, που χορηγεί ογκολογικά φάρμακα, και το οποίο αν και έχει επτά άτομα προσωπικό διαθέτει μόλις δύο θέσεις εξυπηρέτησης (γκισέ).
Πηγή: kathimerini.gr