Η «ζούγκλα» της Αθήνας κρύβει παγίδες για τους οδηγούς, αλλά και γρίφους, με τον πιο χαρακτηριστικό από αυτούς να βρίσκεται σε ένα τμήμα της οδού Μιχαλακοπούλου, στην «καρδιά» της πρωτεύουσας.
Έναν γόρδιο δεσμό συνεχίζουν να προσπαθούν να λύσουν οι οδηγοί που κινούνται σε έναν κεντρικό δρόμο της Αθήνας, «φλερτάροντας» καθημερινά με το να εμπλακούν σε ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
Ο οδηγός εφιάλτης των οδηγών εκτυλίσσεται στην οδό Μιχαλακοπούλου και συγκεκριμένα το κομμάτι μετά από τη διάσταυρωσή της με τη Φειδιππίδου, έως το σημείο όπου ενώνεται με την άνοδο της Λεωφ. Μεσογείων.
Στα φανάρια της διασταύρωσης, η Μιχαλακοπούλου μετατρέπεται από δρόμος δύο κατευθύνσεων σε μονόδρομο (με κατεύθυνση το βόρειο τμήμα της Αθήνας), ενώ σε αυτή εισέρχεται ένας μεγάλος όγκος οχημάτων από τη Φειδιππίδου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή συνύπαρξη των οχημάτων που ήδη κινούνται στη Μιχαλακοπούλου με αυτά που εισέρχονται σε αυτή υπάρχει κεντρική διαχωριστική νησίδα, η οποία προσφέρει ένα αποτελεσματικό δίχτυ προστασίας στους οδηγούς.
Στη διασταύρωση, ωστόσο, της Μεσογείων με τη Φωκίδος, η διαχωριστική νησίδα τελειώνει, πυροδοτώντας ένα κυκλοφοριακό χάος που συνιστά απειλή για τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών και πολύ περισσότερο για όσους οδηγούν μοτοσικλοέτα.
Αυτό διότι μόλις τελειώνει η νησίδα οι οδηγοί βλέπουν ξαφνικά τον δρόμο να τους «πνίγει». Όχι επειδή η Μιχακαλοκοπούλου στενεύει, αλλά επειδή οι άκρες της καταλαμβάνονται από παρκαρισμένα οχήματα -πολλά εκ των οποίων διπλοπαρκαρισμένα- τα οποία επιφέρουν τη μείωση των τουλάχιστον πέντε λωρίδων κυκλοφορίας σε τρεις.
Απότοκο αυτής της άναρχης στάθμευσης είναι τα κινούμενα επί της Μιχαλακοπούλου οχήματα να πλησιάζουν σε απόσταση αναπνοής το ένα το άλλο, δίνοντας μάχες «σώμα με σώμα» για το ποιο θα συνεχίσει απρόσκοπτα την πορεία του και ποιο θα θα χρειαστεί να σταματήσει για λίγο, παραχωρώντας προτεραιότητα.
Υπό κανονικές συνθήκες, το κάθε όχημα που θα εισερχόταν στο «καταραμένο» κομμάτι της Μεσογείου θα κινούταν στη λωρίδα του – όπως αυτή υπάρχει μέχρι και το τέλος της κεντρικής νησίδας – και ως εκ τούτου δεν θα τίθετο θέμα «προτεραιότητας».
Σε αυτή την ιδιάζουσα, ωστόσο, κατάσταση, προτεραιότητα έχουν αυτοί που δεν συναντούν εμπόδια στο διάβα τους. Αυτό σημαίνει ότι θα κληθούν να μειώσουν ταχύτητα και να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι οδηγοί που πέφτουν πάνω στα παρκαρισμένα/διπλοπαρκαρισμένα οχήματα στις δύο άκρες του δρόμου.
Λαμβάνοντας αυτό το απλό μέτρο, οι οδηγοί θα μπορούσαν να μειώσουν τους κινδύνους που ενέχουν όσο κυκλοφορούν σε αυτό οδικό τμήμα-παγίδα της Αθήνας. Αν και για την ασφάλειά τους πίσω από το τιμόνι θα έπρεπε να φροντίζουν οι αρμόδιες αρχές που οφείλουν να διασφαλίζουν ότι τα παρκαρισμένα οχήματα δεν δυσχεραίνουν την απρόσκοπη κυκλοφορία των οχημάτων.
Σημειώνεται ότι καταλυτικό ρόλο στο κυκλοφοριακό χάος διαδραματίζουν και οι διαχωριστικές λωρίδες, οι οποίες-δεδομένου ότι έχουν ξεθωριάσει- δεν οριοθετούν αποτελεσματικά την περιοχή δικαιοδοσίας του κάθε οχήματος.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αποκλίνουν ακουσίως από τη λωρίδα τους, πλησιάζοντας σε επικίνδυνο βαθμό τα υπόλοιπα οχήματα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.
πηγή: carandmotor.gr