Ο αριθμός των καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα βαίνει διαρκώς αυξανόμενος.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, τη Δευτέρα 4 Μαρτίου ξεκινάει η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 11 Μαρτίου, και στο πλαίσιο αυτής ήδη περί τα 300 ηλεκτρονικά καταστήματα σε όλο το φάσμα του λιανεμπορίου έχουν ανακοινώσει προσφορές έως και 50%.
Ο εν λόγω θεσμός διοργανώνεται για έκτη χρονιά από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) και τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, στοχεύοντας αν μη τι άλλο στην ανάδειξη του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, στη γνωριμία των καταναλωτών με αυτό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση επιχειρήσεων και πολιτών σε ζητήματα όπως η ασφάλεια των ηλεκτρονικών πληρωμών και γενικότερα η ασφάλεια του Διαδικτύου.
Οι προσφορές που έχουν ήδη ανακοινώσει τα καταστήματα –και τις επόμενες ημέρες δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλα– βρίσκονται συγκεντρωμένες σε ειδική ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει για τον λόγο αυτό ο GR.EC.A., την https://ecommerce-week-2019.greekecommerce.gr.
Στην ίδια ιστοσελίδα υπάρχει ειδική ενότητα όπου οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα εξής ζητήματα: ασφάλεια συναλλαγών και ηλεκτρονικές πληρωμές, προσωπικά δεδομένα, δικαιώματα του καταναλωτή και το σήμα αξιοπιστίας, το trustmark, το οποίο απονέμεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα που πληρούν πάνω από 120 αυστηρά κριτήρια.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, φέτος αναμένεται να αγοράσουν μέσω Διαδικτύου προϊόντα ή/και υπηρεσίες περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες, ενώ η συνολική αξία των αγορών τους εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ.
To ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα που πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές βαίνει διαρκώς αυξανόμενο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών, που έχουν χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο έστω και μια φορά για την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών, από 26,9% το 2012 διαμορφώθηκε το 2018 σε 40,2%. Το 2017 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 36,4%, κάτι που σημαίνει ότι μόνο σε ένα έτος τα άτομα που αξιοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν κατά 10,4%.
Το γεγονός ότι το 85,6% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε για αυτόν τον σκοπό εγχώριες επιχειρήσεις, δείχνει την προοπτική που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα τόσο ως μέσο ανάπτυξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, όσο και ως συμπληρωματικό κανάλι πωλήσεων για τις μεγαλύτερες εταιρείες του λιανεμπορίου και των υπηρεσιών. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Eurostat για τη συμμετοχή των ηλεκτρονικών πωλήσεων στον συνολικό τζίρο των επιχειρήσεων.
Συνολικά, σύμφωνα με αυτά, στην Ελλάδα ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων το 2018 αντιστοιχούσε σε ποσοστό μόλις 4% επί των συνολικών πωλήσεων των επιχειρήσεων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 17%.
Το ποσοστό είναι μεγαλύτερο, 6%, στην περίπτωση των μεσαίων επιχειρήσεων, ενώ τόσο στις μικρές όσο και στις μεγάλες το ποσοστό πέφτει στο 3%.
πηγή: insider.gr