Από την αρχή του έτους πάντως οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είναι αυξημένες κατά 11,9%.
Ανακόπηκε η αλματώδης ανάπτυξη που παρουσίασαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων την εβδομάδα μετά το Πάσχα υποχώρησε κατά 34,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα ημερολογιακά.
Όπως εξηγεί η Nielsen, η πτώση αυτή σε δύο λόγους: πρώτον στο γεγονός ότι είχε μια εργάσιμη ημέρα λιγότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (την 20η Απριλίου), καθώς δεύτερον στο ότι συγκρίνεται με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2019, μια εβδομάδα του χρόνου, όπου πάντα πραγματοποιείται σημαντικός τζίρος στα καταστήματα.
Ειδικότερα για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, η πτώση που σημειώνεται την εβδομάδα μετά το Πάσχα ανέρχεται στο 30,7% σε αξίες, ενώ σε όγκο (units) η μείωση είναι πιο περιορισμένη στο 28,5%, υποδηλώνοντας μείωση των τιμών, η οποία εν μέρει είναι επηρεασμένη από τη μείωση του Φ.Π.Α. σε αρκετές κατηγορίες τροφίμων και ποτών.
Συνολικά πάντως, οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων από την αρχή της χρονιάς ως και τις 26 Απριλίου, δηλαδή την «Κυριακή του Θωμά» εμφανίζουν άνοδο 11,9%, μια άνοδος που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού. Από τα μέσα Μαρτίου η τάση του λιανεμπορίου υπήρξε διαρκώς αυξητική, φτάνοντας στην περίοδο μέχρι και το Πάσχα στο 16,0%.