Η αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων με μοτοσυκλέτα ωθεί ευρωπαϊκή χώρα στην αναθεώρηση των νόμων για τη χρήση κράνους αλλά και την έκδοση άδειας οδήγησης A1 σε οδηγούς αυτοκινήτου.
Ως απαράδεκτη χαρακτήρισε την αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων με μοτοσυκλέτα τη χρονιά που μας πέρασε στη χώρα του ο υπουργός Εσωτερικών της Ισπανίας, Fernando Grande-Marlaska, ο οποίος σε σχετική ανακοίνωση ανήγγειλε νέα δέσμη μέτρων με στόχο τη βελτίωση των επιπέδων της οδικής ασφάλειας.
Ειδικότερα ο Grande-Marlaska παρουσίασε στη Μαδρίτη, την περασμένη Πέμπτη 4 Ιανουαρίου, τον απολογισμό του 2023 αναφορικά με τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στους ισπανικούς δρόμους. Το περασμένο έτος καταγράφηκε συνολικά μείωση στους θανάτους σε τροχαία ατυχήματα με 1.145 θύματα έναντι 1.148 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους το 2022.
Ωστόσο σε μια κατηγορία χρηστών του δρόμου και συγκεκριμένα στους μοτοσυκλετιστές (μηχανοκίνητα δίκυκλα άνω των 50 κ.εκ.) σημειώθηκε σημαντική αύξηση με τους θανάτους να ανεβαίνουν από τους 241 το 2002 στους 286 το 2023 με το ποσοστό ανόδου να φτάνει το 19%.
Μάλιστα, σύμφωνα και με τα στοιχεία που παραθέτει το ισπανικό υπουργείο, από το 2012 μέχρι σήμερα οι θάνατοι με μοτοσυκλέτα (και πενηντάρια μοτοποδήλατα) στη μεσογειακή χώρα έχουν αυξηθεί κατά 37% και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
Ανάμεσα στα γενικότερα μέτρα που ανακοίνωσε ο Ισπανός υπουργός περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του τρόπου με τον οποίο ένας οδηγός αυτοκινήτου θα μπορεί να οδηγεί δίκυκλο έως 125 κ.εκ. αλλά και τον εξοπλισμό ασφάλειας που θα υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν όλοι οι αναβάτες.
Συγκεκριμένα εντός του 2024 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην Ισπανία νέος νόμος που θα υποχρεώνει τους Ισπανούς οδηγούς αυτοκινήτου, που θέλουν να οδηγήσουν μοτοσυκλέτα έως 125 κ.εκ. να παρακολουθήσουν μια σειρά μαθημάτων για να μπορούν έπειτα να οδηγήσουν νόμιμα δίκυκλο με μοτέρ έως αυτή τη χωρητικότητα.
Μέχρι τώρα ο ισπανικός νόμος έδινε το δικαίωμα σε ένα οδηγούς αυτοκινήτου της χώρας να οδηγήσουν δίκυκλο με μοτέρ έως και 125 εφόσον αυτοί έχουν στα χέρια τους δίπλωμα αυτοκινήτου για τρία χρόνια τουλάχιστον.
Στην Ελλάδα το νομοθετικό πλαίσιο είναι ήδη πιο αυστηρό αφού η σχετική ισοδυναμία που βρίσκεται σε ισχύ επιτρέπει σε οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν και δίκυκλα κατηγορίας A1, μόνο εφόσον αυτοί παρακολουθήσουν έναν κύκλο τουλάχιστον πέντε πρακτικών μαθημάτων οδήγησης.
Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους και να έχουν στα χέρια τους δίπλωμα αυτοκινήτου για τουλάχιστον έξι χρόνια.
Ο Grande-Marlaska ανακοίνωσε επίσης ότι η χρήση κράνους κλειστού τύπου (full face), η ανοιγόμενου («σπαστού» ή modular) θα γίνει υποχρεωτική για τους μοτοσυκλετιστές, κάτι που αφήνει επί της ουσίας εκτός την κατηγορία των ανοιχτών κρανών (jet) και αυτό είναι ένα μέτρο που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις τόσο των μοτοσυκλετιστών της χώρας όσο και των εμπόρων και των κατασκευαστών που παράγουν τέτοιου τύπου κράνη.
Εκτός από την αλλαγή στα κράνη, το ισπανικό υπουργείο θέλει να κάνει υποχρεωτική και τη χρήση των προστατευτικών γαντιών μοτοσυκλέτας, τα οποία πληρούν παράλληλα ένα ελάχιστο αναφορικά με τις προδιαγραφές ασφάλειας. Τα γάντια μοτοσυκλέτας που πληρούν προδιαγραφές ασφάλειας συμβάλλουν αποφασιστικά στη μείωση της σοβαρότητας του τραυματισμού στα άκρα του αναβάτη.
πηγή: carandmotor.gr